torsdag 29 maj 2008

Nu är det äntligen gjort! Det var 10 år sedan sist.


Igår så bestämde jag mig för att jag skulle göra det jag inte gjort på lite mer än 10 år. Jag skulle springa milen. Jag började redan på dan att försöka ragga tag i någon som kunde tänka sig att följa med mig i spåret. Jag har hittat en kanonrunda som startar i vändplanen nedanför mig och går ner till Öringesjön. Därefter ger man sig in i skogen för att tillslut komma ut borta vid grusgropen i Älta. Där vänder man och springer mot behandlingshemmet/golfbanan. Ut vid Bollmoravallen och tillbaka via Sikvägen till utgångspunkten. Eftersom jag inte har så många idrottsintresserade vänner så blev det typ 3 som fick ett SMS och jag trodde inte att jag skulle få napp. Trevligt nog så är Johan Bergholm i sin livs form (inte riktigt kanske) och kände sig upplagd för en trevlig tur med mig i skogen. När vi gav oss av så kändes det fan riktigt bra. Vi snackade lite gamla minnen medans vi passerade våra gamla domäner nere i Öringe. Casa de Näsman, Villa de Qvist/Bergholm och Fort la Saar passerades och minnena flödade. Vi sneglade bort mot Tina och Lasses numera gamla boning. Bor Andreas Flinks föräldrar kvar i huset? Peter Qvists föräldrar bor kvar men shit vad liten gillestugan är och där repade vi en gång i tiden. När vi kom ner till Öringesjön och passerade in vid Skomakartorpet så började det göra ont. Först började det göra ont i benen, senare började det göra ont i ryggen, i höfterna och sist men inte minst, i hela kroppen. Jag är verkligen glad att jag kunde bita ihop och dra mig runt hela vägen. Tiden var verkligen inte den bästa, 1 timme 1 minut och 50 sekunder. Dock så är det idag en fantastiskt förlösande känsla i kroppen. När man väl kommer upp ur sängen så känner man sig fräsch och kry. Det märktes under hela rundan att Johan höll igen för att jag skulle hänga med, tack för det! Nu måste vi bara upprepa detta si sådär 30 ggr innan bröllopet så kanske man går ner något kilo i alla fall. Vila idag och en morgonrunda imorgon på 5 km för att hålla igång! Lycka till!

1 kommentar:

Starneck sa...

Fan vad du har kommit igång.HEJ HENRIK!