fredag 16 maj 2008

Någon som vet?


Ni som följt min blogg (ni få :-) vet att jag ÄLSKAR att grilla, att jag älskar varmt väder osv. Nu har alla mina funderingar kring detta slagit lite bakut.

Alla vet att vi i helgen hade det bästa väder vi haft på säkert 2 år. Jag försökte minnas en dag från förra året som var som helgens dagar. Jag kunde inte minnas en enda, jag är ledsen. När jag sedan vaknade, pigg som aldrig förr, i måndags, då var det FROST på min bil!?!?!?! FROST, va fan. Det var varmare i hela Mars jämnfört med vad det var i måndags. Hela veckan har sedan varit en enda lång köldknäpp. När jag sedan vaknade i morse så var det dessutom SPÖREGN. Kul att veta att man ska vara ute hela helgen. Hubbes fotbollsträning imorgon samt att jag ska hjälpa till att grilla nere på Bollmoravallen.

Vad är det som gör att vädret växlar så otroligt snabbt? Alla snackar om klimathotet och allt som har med det att göra. Är det verkligen så att vi som bor på jorden, alla vi tillsammans, förstör klimatet så snabbt som det sägs? Jag har verkligen försökt minnas om detta diskuterats tidigare, dvs för sådär 5 år sedan men det kan jag verkligen inte. Är det så att vår tidigare Industri och Miljöminister Birgitta Dahl som har avskräckt oss från att ens lyssna på någon som pratar miljö?

Kan vi verkligen varit så snabba att vi förstört miljön på så kort tid? Jag hoppas bara att värmen kommer tillbaka och att vi kanske har fler snödagar än 3 i vinter. Hur kul var det inte att åka pulka i Alby Friluftsgård den dagen det var så mycket snö? Hur fantastiskt kul hade inte barnen på baksidan den dagen jag renoverade klart sovrummet på övervåningen?? Jag tror att hela baksidan var full av barn.

För att avsluta så vill jag citera den ökända gruppen "Friends in need"

"Alla vi, längtar efter sommaren. Alla vi, längtar efter sol igen!"

Inga kommentarer: