måndag 5 maj 2008

Åh så var man tillbaka igen....




Skönt att man äntligen är tillbaka och spelar lite poker. Jag missade dom första två månadsturneringarna pga sjukdom och att jag var bortrest. Igår var man äntligen tillbaka. Började spela rätt tight. Det gjorde dom flesta vid mitt bord. Tog en rätt stor pott mot Gianni med "Big Slick", ett Ess och en Kung. Floppen visade en kung och den höll hela vägen. Nästan dubbling. Jag tog det sedan rätt lugnt och tog någon stor pott till innan finalbordet. Här gick det fort och vips så var 3 pers borta. Efter lite tur så låg jag tvåa i chips efter Salle. Han hade här möjligheten att slå ut ett gäng så vi kunde börja spela om pengarna men missade och vi var 5 kvar med endast 4 priser. Här blev det lite post/fold som det kallas och någon som snodde blinds. Efter mycket om och men så åkte nr 5 och vi var 4 st kvar. Nu började det bli intressant.

När man kliver ner så att alla är med i pengarna så blir spelet så mycket roligare. När den 4 åkte och vi var 3 kvar räknade jag mina marker och jag hade ca 50.000 av totalt 75.000 vilket kändes mycket bra. Hasse och Salle spelade bra poker men efter att Salle slagit ut just Hasse så kunde jag avgöra med A4 offsuite och vinna. Klev direkt in på en 5:e plats i rankingen vilket känns helt ok. Nu är det bara att försöka hålla i och spela stabilt.

Tack alla som var med! Kul som fan att spela med er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött mos Henrik, jag fick fasen hyffsade kort hela tiden som jag spelade på men de va svårt få bra träffar och tillslut var markerna slut.

Grattis till vinsten Henrik!