måndag 4 februari 2008

Varför är jag alltid så trött......

Jaha, då var det måndag igen. Tiden går verkligen fort när man har roligt. Fredagskvällen spenderades i soffan framför TVn. Självklart så blir det Lets Dance. Eftersom jag alltid är så trött så somnade jag i soffan. Kul för mina gäster som säkert tycker man är världens otrevligaste. Tack för sällskapet i alla fall. När jag tänker efter så har jag nog alltid varit trött. Jag är trött nu, jag var trött när jag vaknade i morse och jag var trött när jag gick och lade mig igår. ZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Lördagen blev en hit. Sovmorgon!!!! Jag var trött när jag vaknade, jag lovar. Lugn förmiddag med lite fika och gratulationer i efterskott av Svärmor Wailet. Tack för dom fina presenterna. Uppladdningen inför eftermiddagens match mot Tungelsta kunde inte varit bättre.

Lite om matchen. Jag hade definitivt problem med deras forward, nr 21 tror jag han hade. Stor och mobil var han. Parkerade framför mål och det enda man kan göra är att försöka ge han P-böter. Även om vi spelade lika, 8-8, så kändes det fan inte bra. Vi skulle vunnit denna match och det känns verkligen som om jag var en bidragande orsak till förlusten trots att jag bara var inne på 2 baklängesmål. Jävligt surt men nu är det dags för en uppryckning.

Lördag kväll och vi blev bjudna på middag hemma hos Monica. Skönt att få slappna av lite. När man träffas som vi gjorde i lördags så blir det oftast något glas vin och sen är det tack och hej. Denna gång så hade både Elinor och Monica bestämt att vi skulle leka lekar. Reglerna för leken var lite otydliga i början men tillslut, efter ett telefonsamtal och regeldiskussion med en väninna, så kunde vi köra igång. Jag kommer inte ihåg vad leken hette men den gick ut på att man skulle ha ett ljud och en rörelse per person. När man startade så skulle man göra sitt ljud och sedan sin rörelse och sedan någon annans ljud och rörelse. Man skulle alltså skicka vidare. Jag vet att det låter konstigt men har man druckit några bira eller glas vin så lovar jag att det blir succé. Den som misslyckas med att skicka vidare får dricka. A drinking game, kan man säga. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i lördags. Som ni alla vet (ni som läser bloggen i alla fall) så älskar jag att filma med min mobilkamera. Här är mitt lördagsbidrag. När denna film utspelar sig är klockan efter tolv. Hon som är på filmen kan vi kalla "Lady Rowena". Jag hoppas ni alla förstår att hon inte var så bra på denna lek.

Vi hörs, kram på er alla!

Inga kommentarer: