måndag 25 februari 2008

3 dagar kvar!






Nu är det endast 3 dagar kvar innan det är "Vamos a Porto!". Det känns lite konstigt att vi ska åka då sist jag var utomlands var 2001 då jag var i London.

Jag började helgen med att köpa mig lite nya skor, grymt sköna! Jag stod i valet och kvalet att köpa antingen Adidas eller Blend. Adidasskorna är fan grymt snygga men shit vad Blendskorna var sköna (och billiga), klart att det blev Blend.

Helgen i övrigt gick som vanligt i idrottens tecken. Match lördagmorgon 10.00 i Skärholmen. Varför dessa morgontider? Vi spelade mot Sätra som ligger några platser bättre än oss i tabellen. Vi började som vanligt med att tappa 2 mål i ryggen. Jag undrar varför detta sker? Är det för att vi inte är fokuserade eller? Kanske det kanske. Vi spelade ok men hade lite otur i avsluten samt att jag direkt var orsaken till 2 mål. Matchen slutade 7-3 till dom, eller var det 7-4? Fan vilket dåligt minne!

På kvällen så var det helgens höjdare, avslutningsturnering i pokerklubben och upplagt för drama. Jag hade ingen chans att på något sätt hota Petri som ledde rankingen, men i och med final och jakten på Petri så kunde man vänta sig lite chansningar osv. Jag höll mig runt medel hela vägen fram till finalbordet. Petri däremot stötte på patrull i form av Kicki åkte ut med sina par i kungar mot triss i nior på RIVER!!!!! Nu tändes det lite ljus för både Niklas och för Pierre, som båda hade chansen att komma ikapp och ta sig förbi. En hand in på finalbordet så åkte Niklas och Pierre höll sig kvar till en 7 plats tror jag. Grattis till Petri!! Det som var roligast under denna turnering var att jag gjorde en stark återhämtning från 1100 i marker (blinden var 1200-2400) till att bli chipleader. Grymt. När jag sedan hamnade headsup mot Salle så kunde jag inte hålla emot utan åkte ut som 3a. Micke Widén kom 2a. Grattis till er också.

Igår, Söndag, var det slutspel i korpen. Denna drabbning slutade med straff förlust. Tack för en trevlig säsong!!

2 kommentarer:

chagor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Härligt med poker, grattis till 3:e platsen!