måndag 18 februari 2008

Nu får det väl ändå vara nog?



Jag måste ändå börja denna vecka med att be om ursäkt för att jag inte skriver så mycket på helgerna. Problemet jag har är att tiden inte alltid räcker till. Så då var det klart. Hur var denna helg då? Den började bra med snöstorm och ishalka. Vi hade bokat upp att vi skulle grilla på fredagen men när jag satte mig i bilen hem vid 16 tiden så kändes det som om det inte skulle bli av. Efter en konsultation med min blivande fru Ylva så kom vi fram till att vi SKITER i om det är snöstorm, vi grillar ändå. Fram med båda grillarna och på med Ylvas fantastiska ribbs, fläskfilé och majs. In med potatisen i ugnen och hit med lite pumpabröd. En bira ska man väl få i sig också. Alla mätta och glada.

När jag vaknade i lördags kände jag direkt att någonting inte stod rätt till. Det kändes som jag druckit sprit i 4 dagar i sträck. Trög i skallen och snuvig som ingen annan. Tog en temp och självklart hade man feber också. Hubbe kom in till oss och han var lika hängig han. 38,8 grader i feber och ändå sugen på att träna innebandy. Eftermiddagen blev som vanligt att man åkte iväg och tränade grabbarna i just innebandy och Hubbe fick sitta brevid och titta på. Shit vad duktiga dom är. Hoppas man får behålla allihopa ända upp tills dom börjar spela i A-laget.

Kväll och slageryra. Ylva har som vanligt väntat med iver på att Carola ska få köra igång. Upptakten tills att hon och Andreas skulle kliva ut på scen är bland det värsta jag varit med om tidigare. Den enda som var bra var Sanna Nielsen och hon kan nog gå ganska långt. Så var stunden kommen och ut kliver Carola. Bra röst, nice frisyr men fi fan vilken katastrofdålig låt. Att dom gick vidare till andra chansen var ju endast för att dom andra idioterna sög så kallad "Hästpurjo". Helt otroligt. Jag tycker vi ska ha samma startfält varje år där typ Ingela "Pling" Forsman, Lasse Holm och G-son skriver låtarna. Sen låter man Lena PH, Sanna Nielsen, Jill Johnson, Carola, Björn Skifs och Roger Pontare köra dessa låtar. Den som Lasse Anrell tycker låter bäst får åka och tävla för Sverige. Shit vad vi skulle ta titlar. Man kanske kan lägga ner skiten också. Vad vet jag.

Söndagen var helt ointressant förutom att vi blev bjuda på Tacos hemma hos familjen Karlsson/Westin. Jag och Martin kom även på vart vi skulle kunna bygga Tyresös grymmaste hus! Undrar vem som man kan köpa marken av? Hmm det måste vi nog kolla upp!

Skicka mer MMS på vårtecken alla kommer upp på bloggen! Vi hörs.

Inga kommentarer: