tisdag 12 augusti 2008

Tillbaka i verkligheten..

Efter att nu gift mig och en semester på tre veckor är jag "äntligen" tillbaka till verkligheten med jobb, fritids och dagis för barnen. Jag skulle ge vad som helst för att få återuppleva dom veckor som varit. Känna sig lite nervös, både inför själva vigseln men också inför Svensexan. När allt hade passerat och jag låg på sängen ute på Hasseludden med min nyblivna (sovandes) fru brevid mig så var jag nog i himmelriket.

För att backa bandet lite och berätta lite om hur veckorna sett ut så måste jag nog börja med Svensexan. Självklart så hoppas man ju att man ska få vara med om detta någon gång i sitt liv. Jag var sjukt nervös innan då jag har med grabbar som Danne, Johan, Johan och Micke att göra. Helt galna alltså. Det började ju lugnt med att jag fick leda ett Bodypump pass på Flex Gym iförd blå cykelbyxor, rosa avklippt linna, pannband och benvärmare. Jag hade verkligen tur här för det var bara 120 grader varmt i lokalen. Jag tycker att det gick bra och vi fick bra peak i bicepscurlen.....

Sedan bar det av in till stan där jag fick lira ihop till min egen mat. Det var helt enkelt jag och min gitarr. Vi irrade runt en stund på söder, käkade lunch i Vitabergsparken. Spelade ett par grymma låtar, bla "All I want is you" med U2, och drack 1!! bira. När vi sedan var påväg ner mot Medborgarplatsen så vek vi in i Hammarby Boxningsklubb där jag fick boxas. Självklart så är man ju i toppform och tänkte att man skulle ha en chans att träffa killen jag skulle köra mot, men nej, inte det inte. Första som händer är en jabb på näsroten, Becksvart, Henrik i golvet. Ronden fortsätter och jag får slå lite på han. Rond två! Han låter mig gå på, ställer sig i ringhörnan och låter mig mata lite slag. "PANG" säger det. Henrik i golvet. Anledning? Han slog ett sånt JÄVLA kroppsslag så jag trodde hjärtat skulle stanna! Han träffade nederkant på revbenen, på vänster sida. Detta skedde för lite mer än två veckor sedan och jag kan fortfarande inte sova på vänster sida!! MOGET. Grabbarna skrattade och skrek att jag skulle sluta mesa och fortsätta. "Ding". Gonggongen ljöd och det var dags för tredje ronden. Vilken tur att jag var på G fortfarande. Att jag hade ork att lyfta armarna. Jag tror jag slog ett slag i sista ronden. Självklart var det ju uppgjort att jag skulle vinna. Danne hade mutat honom med Ryssfemmor. Jag slog , missade och han ramlade.

Efter detta är allt lite blurrigt. Vi begav oss till Medborgarplatsen där jag fick sjunga lite mer. När dom tyckte det var nog så var det till Olearys på Götgatsbacken för mat. Sen till Snaps till kl 01.00. Sedan taxi till Chili i Tyresö och foamparty. Vi avslutade hemma vid 03:30. Grym dag/kväll/natt! Tack till alla som var med! Bilder kommer senare.

Jag återkommer senare med bröllopsdagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi boxarn hur mår du efter detta =)
Det låter som du har haft en underbar sommar härligt Cheso!