fredag 15 augusti 2008

Bra fredag, bra morgon.


Vaknade faktiskt rätt sent. 06:15 för att vara exakt. Ensam i sängen dessutom! Min fru (jag gillar att säga det) har så mycket att göra så hon satt redan vid datorn nere på kontoret. Det känns som hon gjort allt jobb hon inte gjorde i somras, på en vecka. Det lugnar ner sig snart hoppas jag!!

Satte mig i bilen och slog på radion. Bandit var inställd och "Raining blood" med Slayer var på. Inte direkt morgon musik. Dock så tycker jag att låten verkligen slutar lite komiskt där alla i bandet röjer utav satan och ska låta mest.

Eftersom jag sitter i dom här härliga bilköerna varje morgon och har lyssnat igenom i princip hela FM och AM bandet efter bra kanaler har jag för tillfället fastnat för "Äntligen morgon med Adam och Gry". Dom kör någon jäkla repris/musikgrej mellan 06.00 och 06.30 men sedan kommer det faktiskt igång och dom får mig allt som oftast att skratta! Vid ca 06.50 kör dom en tävling som jag gillar som heter "Jackpot". Jag har försökt ring till dom för att tävla under ca 1 års tid. Jag har självklart kommit fram och snackat med någon där men bara fått vara reserv. Idag så ringde jag igen och kände hoppet stiga när jag fick tala med "Praktikant Malin". Jag vet inte riktigt hennes funktion i programmet men hon verkar vara på plats och hjälper allt och alla. Jag gav henne mitt nummer till mobilen och vi la på. Det tog 1 min så ringde hon upp. "Du är med i Radio om 60 sek. Ingen radio på i bakgrunden och lycka till!"

Tävlingen går ut på att man får gissa på 6 intron. Gissar man rätt på samtliga så vinner man 10 skivor. Gissar man rätt på 5, 4, 3, 2 eller 1 så får man det antalet. Jag gissade rätt på 3 men med Grys hjälp fick jag 4 st. Det var Krister "Jag kan inte sjunga!!!!!" Sandelin och jag gissade på Freestyle. Tack Gry. 4 st skivor, kul.

Som sagt en bra start på dagen, vi får se vad den ger! Det slutar väl med att man får punktering, krockar eller gör något annat dumt. Får verkligen hoppas man har mer possitiv karma än Earl!

Inga kommentarer: