lördag 16 augusti 2008

Som grädden på mosen.


Jag berättade tidigare om att jag fick vara med och tävla och vinna lite på Mix Megapol. Ca 500 kr blev det på Ginza.se. För att avsluta dagen/kvällen/natten så åt vi en härlig middag tillsammans med Madde och Mange, ni vet, Glenns blivande föräldrar. Grillat och någon bira! Vi hann även med en Dagens (Vitt vin och Sprit). När Ylva deklarerade att hon hade ont i huvudet så gick Madde och Mange hem och barnen fick gå och sova. Salongsberusad (Hedengrens uttryck) som jag var så satte jag på datorn och tänkte lira en liten pokerturnering. Den första jag spelade gick sådär. Ledde länge i chips innan jag snöpligt blev utslagen. Klockan var då ca 22.00. Då anmälde jag mig till en annan turnering som bara kostade 50+5 i inköp. Turneringen började 22.30 och det började bra. Dubbeldubblade ganska snabbt och var i ledning ett kortare tag innan jag åkte på två beats. Mina pocket damer mot pocket kungar. EssKung i ruter fick stryk av EssKung i klöver. Färg... aj aj aj. Sen vände det igen och det gick verkligen jättebra. Jag låg tvåa i chips när när vi kom in i pengarna och jag ledde i chips när vi kom till finalbordet. Jag spelade stabilt och vi kom till headsup. Här gör jag ett misstag och förlorar en stor del av min stack och blir nästan forcerad allin. Det blev i alla fall en andra plats och dryga 3500. Riktigt bra avslutning på en i övrigt riktigt bra jäkla dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah fan äntligen att du fåt vinna, efter alla bilturer man har varit med när du har rigt in