fredag 15 augusti 2008

Tappa det, TOTALT!

Efter gårdagens fiasko i Peking OS där Ara Abrahamian blev bortdömd i Semifinalen och missade sin möjlighet till OS Guld, så börjar man ibland undra varför det inte är fler som tappar det! Med uttrycket "Tappar det" så menar jag tex Fucka ur, Balla ur, flippa totalt, få psykbryt, lacka eller helt enkelt gå bärsäkrkar gång. När ena domaren skrattar honom i ansiktet skulle han ha "tappat det". Han skulle gått lös på honom och tagit med sig hans tänder i ett halsband istället för guldmedaljen. Som Johan sa igår på väg till att vi skulle träna. Förstå frustrationen. Den tid vi spenderar på ett gym är ca 2% av den enorma mängd träning en elitbrottare lägger ner. Sedan bli hånskrattad åt i sitt sista stora mästerskap!? DAGS ATT TAPPA DET!!!!



Ni läste väl Aftonbladet om snubben på Gotland som inte fick sin nya bil i tid och fick "psykbryt". Han trashade hela bilbutiken och tog med sig en nyare Audi och drog.


Var sitter spärren som vissa har och vissa inte har? "I hjärnan" säger väl någon smart människa som läser detta. Självklart är det så, men vad är det som får en människa att gå över gränsen? Jag har varit nära ett par gånger men snabbt insett att fängelse, böter och ånger inte riktigt passar in i mitt liv men jag kan verkligen förstå vissa som "bryter" och går lös. Jag kommer aldrig att säga ok till oskyldiga människor, men hade jag tränat i 4 år, 3 ggr om dagen, blivit bortdömd och sedan blivit hånskrattad åt. Då skulle jag i alla fall "FUCKA UR"!

Rekommenderar er alla att se filmen "Falling down" med Mikael Douglas. Särskillt scenen där han vill ha frukost!

Inga kommentarer: