torsdag 21 augusti 2008

1:a Skoldagen

Eftersom jag gillar att vara nostalgisk så tänkte jag berätta lite om en speciell dag i livet. Den första skoldagen. Anledningen till detta är för att min son Hubert, igår Onsdag, hade sin första dag i skolan.

Jag minns min första dag lite si sådär. Det är trots allt 25 år sedan. Det jag minns är vår lärarinna Yvonne Holmqvist. Hon var jättebra tyckte jag. Hon var snäll och omtänksam. Jag gick i en skola som heter Fårdala där alla gick i 123or. Detta innebar att man gick 1or, 2or och 3or i samma klass. Det är lite skumt om man funderar på det en stund men jag tror att det blev bra i slutändan.

Det jag minns mest var att man fick nya kompisar. Två av dessa har jag kontakt med fortfarande. Relativt sporadiskt men vi träffas i alla fall och vi snackas vid ibland. Jimmy Jansson och Jonas Arnberg. Jimmy och jag gick i samma klass medans Jojja, som han kallas, gick i en parallellklass. Shit vad kul vi hade. Jag tror vi lirade ett par hundra innebandymatcher mellan 1an och 6an.

Jag älskar att verkligen att luta mig tillbaka, blunda och minnas dessa svunna tider. Minnas den glädje den gav och jag önskar verkligen att Hubert får 12 fantastiska skolår och en vacker dag tar studenten. Jag lovar att jag ska försöka hålla er uppdaterade!

Jag har lagt med 2 bilder också, en på Jimpa och en på Jojja. Träffar ni dom så hälsa gärna från mig!


1 kommentar:

Anonym sa...

åk till berlin, grymt skön stad =)
härlig blandning mellan öst och väst, med ett övergivet kommunistiskt regeringskansli och kulhål i väggarna på vissa hus sen andra världskriget. Historia och party på samma gång.