tisdag 8 april 2008

Mitt på Klara Strandsleden

Jahapp, då har man varit med om en krock då. Åker från jobbet strax efter 16.00 för att hinna hämta Hubert på skolan och Elin på dagis och sedan vidare till Elins gymnastik. När jag kommer till postterminalen vid Tomteboda ser jag att Essingeleden är full av köer. Självklara valet är att ta en tripp igenom stan. När jag väl kommer ner på Klara Strandsleden så ser jag att det blir en kraftig inbromsning framför och ser i backspegeln en bil närmar sig oroväckande snabbt. Han kommer inte att hinna stanna!

"PANG" säger det i bilen.

Ut, mitt i rusningstrafiken. Inte en enda skråma på bilen. Hela hans front är intryckt. Helt otroligt. Det var en kille som körde bilen som för övrigt inte var hans. Han hade lånat den av en kompis mamma. Jaja, det gick bra för mig och vi hördes precis på telefon.

Inte en skråma på bilen, helt sjukt! Audi - Bra skit alltså!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan vad läskigt!!!! Hoppas Toyota är lika bra skit.

Per sa...

Aj då. Bara hoppas det inte blev några "inre blödningar" på tyska kraftpaketet bara då. Och att du klarade nacke och allt!!! Kan vara lömskt det där, både på bilar och människor. Vill inte skrämma upp dig men... vet vad jag snackar om ;)

Ses imorgon.

Anonym sa...

blev rädd att din skönhet hade blivit förstörd när jag såg första raderna! Car on steroids!

Starneck sa...

Shit pommes.. du har inte ont någonstans... Kram