måndag 14 april 2008

Ett till kan väl inte spela någon roll??


Jag har sedan flera år tillbaka varit fadder åt en liten tjej i sydost Asien som heter Le Tu Li. Jag har varit ganska dålig på att engagera mig i hennes uppväxt men jag får rapporter hela tiden om att hon mår bra. Hon har fått julklappar av mig någon gång men jag har som sagt varit ganska dåligt engagerad i hennes tillvaro och uppväxt. Nu såg jag att man kan bli fadder till en späckhuggare. Det vore väl något. Närmare att åka och hälsa på! Bara låna båten av Jonas och ge sig ut i det Norska havet och leta. 100 kr kostar det vilket är helt ok. För dom 100 kr så får man

* En fin WWF-späckhuggare i plysch som påminnelse.

*Späckhuggarrapporter 4 gånger om året med exklusiv rapportering från WWFs marina arbete.

Detta tål att tänkas på! Jag tror jag måste slå till och bli späckhuggarfadder! Jag måste maila dom också och kolla om jag kan bli kamelfadder också!

Läs mer på www.wwf.se/fadderportalen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du dumpa Le Tu Li för en fisk...?

Cheso sa...

Jag får helt enkelt ta ett extra jobb för att ha råd med båda!

Anonym sa...

Du kan bli fadder för en unge på Hägerstensåsen också om du vill? Jättenära! Du kan hälsa på i den lilla lägenheten av kvistar och tidningspapper när du vill!
För ynka 200 pix i månaden får du:
* utvecklingsrapport varje månad på vad den lilla jäveln har för sig...
* en ful teckning med krita varje jul som föreställer allt annat än vad han själv säger...
* en om möjligt ännu fulare teckning med fingerfärg på din fördelsedag...

Missa inte denna unika chans att göra någonting gott för ett barn som växer upp i en u-familj!