måndag 29 september 2008

Efter en lång tids frånvaro...

Äntligen är jag tillbaka. Idag känner jag mig som en helt ny människa. Helgen var trots 120 km i timmen hela vägen, helt ok. Ylva var iväg i Fredags på "Ladys Night" i Globen. Då blev det lite Tacos med familjen Karlsson/Westin. Avslutade kvällen med att somna på soffan till "UFC Unleached" på TV.

Lördagmorgon och jag bestämde att vi skulle ta lite sovmorgon och skippa fotbollsträningen då kalas stod för dörren. 20 barn i huset kan innebära att man behöver all energi man kan få. Kul blev det i alla fall. Elin, Lina och Micke stannade hela kalaset och det var skönt att sitta ner och prata med dom lite grann i alla fall. Avslutade sedan (för att få ut överskottsenergin jag hade) med en 5 km runda i spåret med hunden. Han var inte ens trött när vi kom tillbaka. Jag springer nog för långsamt helt enkelt. Nu jäklar ska här springas. Senare på kvällen kom Madde och Mange över och vi drack lite Cava. Spansk Champange. Godaste jag druckit någonsin. Jag ska ta fram numret på den så ni kan köpa en flaska och testa den! Grym var den.

Söndag morgon och Korpen innebandy. Vi mötte Mellanberget och det började inte så bra. Dom tog ledning med 5-1. Sedan släppte allt och vi gick ifrån till 6-5. 30 sek kvar så trycker dom in en kvittering och matchen sluta 6-6. En helt ok premiär tycker jag.
Efter det var det innebandyträning för Hubbe medans Ylva och Elin var på dop. Hubbe blir bättre och bättre på bandy vilket är jäkligt kul. Det blir dom allihopa. Vi har några stjärnor som gör minst 3 mål per träning. Kul är det i alla fall att träna dom. Det ska bli kul att se vilka som fortfarande lirar om så där 10 år.
Avslutade dagen med Pokerturnering i klubben. I början gick det sjukt bra och jag slog ut folk till höger och vänster. Sen började Henrik Idioten komma smygande och typ 2 dåliga händer och jag var shortstacked. Sen till finalbordet och jag var borta. Åkte ut som 7:a. Hem och mysa i soffan och kollade på "Vantage Point" Konstig film som jag kunde lämnat därhän. Gör man ens en Hollywood produktion som är under 1 tim 30 min. Filmen är 1 tim 26 min. Knasigt!

Nu är det Måndag och jag hälsar alla välkomna till en ny vecka. Idag har Mikael namnsdag så jag passar på att gratulera dom Micke jag kommer ihåg.

Mikael Sundberg (Svåger och Fetto)
Mikael Lindberg (Äldst av dom alla)
Mikael Katz (72 Ofsuite)
Mikael Törnroos (Målis)
Mikael Widén (Bloggare och Pokerspelare)
Mikael Lindh (Inköpare och Finlandskryssare)
Mikael Demander (Svåger och Rallyfanatiker)
Mikael Jordan (Fd. Basketspelare och nära vän)
Mikael Tyson (Fd. Världsmästare i Boxning, numera sparringpartner)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Henrik, du är den ende som grattat =)