onsdag 8 oktober 2008

Svensk klassiker?


Så här ligger det till. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. Jag har nog heller aldrig tränat så mycket som jag gör nu. Jag löptränar, spelar innebandy och gymmar om vartannat. Nu ska jag väl ärligt säga att jag inte direkt har varit särskillt noga med kosten. När jag tog min löprunda igår så kände jag att det kanske är dags att lägga upp någon form av mål med träningen. Exempel på det är att försöka genomföra en Svensk Klassiker, kanske springa Stockholm Marathon eller gå ner 10 kg i vikt. Ni förstår tanken. Nu så har jag tillsammans med Johan Bergholm satt mål att vi ska cykla till min Mamma i Enköping. En nätt cykeltur på ca 10-12 mil. Det borde ta typ 3,5 tim eller nåt. Jag lägger ut en undersökning på bloggen så får ni helt enkelt bestämma vad jag ska satsa på.

När det gäller kosten så ska jag under morgondagen göra ett kostprogram utifrån GI-receptboken jag har hemma. Kollade lite snabbt i den under gårdagen och allt ser jäkligt gott ut. Det som måste bort ur vårt liv är snacks, läsk och godis vilket alltid finns i skafferiet. ALLTID. Vi dricker Cola Light och det vet vi alla skapar sug efter annat och är minst lika dåligt som vanlig Cola. Jag bestämde mig igår också att ha en dag som man får äta vad man vill på. Detta blir väl automatiskt Lördagar. Jag tror jag druckit åtminstone ett par bira varje helg sedan Maj. Nu är det dags att lägga ner den biten också. Alltid någon som hälsar på. Alltid någon som man ska ta en stänkare med! Det låter som man är värsta alkoholisten. Långt därifrån. Visst kan det bli en flaska Whiskey med Mange i poolen men det är en gång i halvåret. Nu är det dags att lägga det åt sidan och välja tillfällen.

Önska mig lycka! Jag kommer fortlöpande informera er om min träning och mina framgångar på vågen. Märker ni att jag går åt andra hållet, skicka ett mail, sms eller skriv en kommentar på bloggen. Jag behöver allt stöd jag kan få!

5 kommentarer:

Madde sa...

Har du läst om min sambofettma??

Jag röstar iaf för...eh....lite av varje...en svensk klassiker då va? Eller lite Triathlon kanske?
Lycka till önskar tjockisen i 73:an

Ameyo sa...

Tack för kramarna vännen!
De värmde o behövdes!


Emma

Anonym sa...

Kör hårt Henrik!
Kram
/Frasse

Veronica sa...

Hmmm, ja! Skippa Cola Lighten, hört mycket negativt om aspartamet!
Jag vill oxå ha "mål" verkar as skönt ju att jobba på nått...tycker du verkar ha disciplinen som krävs! Go mannen!

/Grannen (fast inte länge till...)

Anonym sa...

Gottegris, det är inte lördag förrän i morgon.