onsdag 15 oktober 2008

Enligt undersökningen...

Så tycker

42 % att jag ska köra en svensk klassiker
32 % att jag ska gå ner 10 Kg
21 % att jag ska gå upp 10 Kg
5 % att jag ska köra Sthlm Maraton

Vad innebär då att köra en Svenska Klassiker?
Man börjar i Februari med att köra Vasa Loppet. 9 mil med målgång i Mora. Det har alltid varit en dröm att genomföra detta! Nu verkar det som tiden är inne. Köpa sig en plats och tvinga med Bergholm.

Senare i Juni kör man Vätternrundan. 300 km cykling med start och mål i Motala. Min bror körde det för några år sedan på tandemcykel (Han är nästan blind). Detta tror jag också är en fantastisk sak att göra. Vaselin, punktering och mycket Lasagne hos Per i Hjo.

Den 11 Juli är det sedan dags för Vansbrosimmet. 2000 meter i medströmt vatten och sedan 1000 meter i motström. Kan vara kul. Får börja träna igen. Simningen bör inte vara ett problem.

När vi sedan kommer till den sista grenen i denna klassiker så ser jag faktiskt på den med fasa. Lidingöloppet. 30 km i kuperad terräng! Jag hoppas att dom inte har bestämmelser för hur långt tid det får ta.

Nu måste jag ringa Bergholm och fråga hur vi ska göra!

Önska mig lycka till. Jag återkommer med status!

6 kommentarer:

Anonym sa...

huru mångo kan du säga vart den där affären ligger ? har dem någon hemsida?

Anonym sa...

om du gör allt det här kommer du att vara min hjälte förevigt!

rewdboy sa...

tror du underskattar simmomentet...om man är otränad i simning så kan det här vara den jobbigaste delen av klassikern.

Unknown sa...

Well well well......

Anonym sa...

HUR går det egentligen????

Per sa...

moget, säger att du ska genomföra något ballt, sen slutar du bara blogga helt plötsligt. Va eree me dig? Rädd lr? Tatt dig vatten över huvudet? :p