måndag 17 november 2008

Ny blogg!

Jag och Ylva satt igår och pratade lite om hur våra liv ser ut just nu. Vi jobbar båda en hel massa. Vi är ofta rätt trötta på kvällarna och kryper gärna ner i soffan och äter lite popcorn och kollar TV. Blir vi fetare och fetare? Japp, det kan jag lova. Det blir lite som Madde skrev på sin blogg, vi hamnar i sambosoffan och små äter oss fetare och fetare. Jag har under flera år försökt få igång Ylva att träna med tjejerna men ni vet hur det är, ju mer jag tjatar, ju mer hatar hon att jag tar upp detta. Fram tills igår. Då la jag fram förslaget att vi tillsammans skulle starta en ny blogg. Där kan vi skriva lite om hur det går, vad vi gör och framsteg/motgångar vi stöter på, på väg mot framgång. Förhoppningsvis kan detta sporra oss till att leva ett sundare liv. Ingen jäkla hets bantning a la Uffe Larsson, utan att hitta vägar till ett lite smalare liv. Kommer vi att klara detta? Jag hoppas att vi tillsammans kan hjälpa varandra. Var kommer det sluta? Ingen aning! Min dröm är att en gång i livet få äga ett par magrutor. Dessa såldes till Djävulen den dag jag föddes. Nu måste jag träna och bli lite smalare så jag kan sno tillbaka dom.

Det känns verkligen helt rätt så önska oss lycka till och kom gärna in och läs om oss på http://ylvaochhenrik.blogspot.com

Kram på er!

2 kommentarer:

rewdboy sa...

yo dude!
ett tips om det verkligen är så att du vill ha magrutor:
maten är mycket viktigare än din träning! ät rätt. även om du inte tror det så har jag varit rätt fit
:-)

förresten så har jag å tjejen börjat träna ihop. vi kör ett träningsprog som jag lagt upp. kutar 7-8 minuter till ett ställe där vi stretchar å kör lite styrka i form av situps, armhävningar å nån slags pushup med stockar. sen kör vi löpning i backe. sen mer styrka tricepsdip och situps. sen springer vi tillbaka å kör lite mer träning. typ trappor eller utfallssteg å lite mer styrka. rätt kul...try it!

Madde sa...

Jag tränar...jag lyfter 4,1 kg varje dag :)
Kallas M.O.A = Mamma Orkar Allt