fredag 21 november 2008

Livets goda stunder


Jag funderar rätt ofta på hur mycket stress vi alla upplever i dagens IT samhälle. Även om du är VD på ett stort företag eller sitter i kassan på Coop så infinner sig stressen hos dig någon gång. Det är Julstress, Hämta barnen på dagisstress, Ingapengarkvardetärden14estress och självklart stressen som kommer från ens arbete.

Både jag och Ylva lever ett rätt stressigt liv, dagtid. Jag går under denna tid in i min stressigaste period på året, Julhandeln. Vi har dessutom haft massor med spelreleaser vilket varit rätt stressande bara det. Ylva har sina momser, debit och kredit osv osv. Jag fattar ändå inte vad hon gör på jobbet..... När vi väl har hämtat barnen, hunden och kommer hem innanför dörren, då kommer lugnet. Utan det lugnet som vi har hemma så skulle nog vi båda inte klara av vardagen. Självklart diskuterar vi vår ekonomiska situation. Har vi råd att köpa hus? Har vi råd med kapitaltillskottet? Kan Henrik köpa sig en motorcykel till våren? Har vi råd att bo kvar på Krokanen? Självklart funderar vi över livets många problem lika väl som alla andra, men jag tror vi har mycket lättare att slappna av än dom flesta. Det vi också försöker göra är att hitta fler vägar till att slappna av. Igår bestämde jag mig för att jag verkligen vill genomföra min plan jag har med min baksida.

Jag satt i bilen och tänkte igenom hur dagen/veckan har varit. Alla på jobbet har verklgen gjort ett fantastiskt jobb, omläggningen av kosten går kanon och jag längtar efter att lira innebandy i helgen. Då plingar det i telefonen och Mange undrar om jag vill haka på och bada lite bubbel med honom och Martin. Först tvekar jag. Ylva ska jobba lite på kvällen och vi snackade om att se Hancook på dvd. Jag pratar snabbt med Ylva och hon säger att det är ok. När jag senare kryper ner i poolen så kan jag inte förstå varför jag inte har en sådan på min baksida. -1 grad i luften och +37 grader i vattnet. Varm fleecemössa på huvudet. Så jäkla skönt så det finns inte.

Min plan med baksidan? Jag vill köpa mig en bubbelpool, NU! Vilken avslappning!

2 kommentarer:

Madde sa...

Själv var jag o Moa på restaurang :) så det var ju fritt fram i poolen hehe

Ameyo sa...

Åh en sån har en polare till mig i Sde:-)
Verkar döskönt ju:-)

Däremot somnade han i den en kväll för inte så länge sen,o enligt hans utsago var det INTE skönt alls att vakna mitt i natten o ta sig upp. haha!