onsdag 30 januari 2008

Sommartider HEJ HEJ

När jag vaknade imorse och klev upp kändes livet faktiskt inte så tokigt. Gårdagskvällen blev jättetrevlig med besök av mina otroligt trevliga grannar och självklart Dan, min whiskyleverantör (Tack igen) och Elin, den latinamerikanska virvelvinden. Fina presenter fick jag också, tack så mycket.

När jag klev ut genom dörren för att gå morgonpromenaden med min hund Zeke så föll allt ihop. Det verkligen spöregnade. Zeke ryggade tillbaka och jag fick nästa släpa honom för att han skulle gå på toa. Därför har jag nu bestämt att jag varje dag ska minnas sommaren som var och längta till våren och sommaren som komma skall. Jag börjar denna tripp med att lägga ut en otrolig film som kom till efter en spelkväll hemma hos Kenneth och Kattis (fantastiska grannar :-) För att förstå hur roligt det var att filma denna film så måste man återberätta lite om kvällen. Vi hade bestämt att vi skulle spela ett spel som heter "Med andra ord". Att spela detta spel kan vara en utmaning. Självklart så ville jag vara smart och valde självklart att vara på lag med allas våran allmänbildade stjärna Madde. Hon kan det mesta om det mesta, när hon är nykter. Jag trodde självklart att jag gjorde värsta klippet när jag verkligen skrek "Jag ska vara med Madde". Det jag inte förstod var att Madde bestämt sig för att ta nytt rekord i att dricka rödvin. Efter ett tag började jag bli lite sur, för Maddes sambo Mange försökte febrilt att få henne att dricka vatten men utan större framgång. Madde hade helt enkelt bestämt sig för karatefylla. Trevligt om man är lika full, inte lika kul när man är halvnykter och försöker vinna.... När filmen utspelar sig så har vi tagit en rökpaus och Madde väntar på att gå på toaletten. Mycket nöje.

1 kommentar:

Cheso sa...

Hm...host harkel...jag blir väl tvungen att lämna ett litet ord här. Kvällen var mkt mkt trevlig fram tills detta. Vi ledde stort...men förlorade på mållinjen, hårfint om jag minns rätt...eller inte alls.
OM jag kunde så skulle jag gärna lägga ut diverse filmer, roligheter och tomma whiskeyflaskor här på din sida Henke. Men jag väljer att glädjas åt dom i minnet så länge...men någonstans, någondag fastnar du på årets film

Tack för att ni är de bästa grannar man kan ha!
Kram Madde