måndag 28 januari 2008

Äntligen Måndag


Fantastisk känsla man vaknar med denna fantastiska Januarimorgon. Helgen har varit kanon.

Fredagen blev som jag förväntat mig, fantastisk mat på Broncos Bar tillsammans med Ylva, Hubbe, Hedengren, Bergholm och i princip hela familjen Jansson. Kvällen avslutades som väntat med en pilsner och NHL 2K8. Inte en chans hade man.......

Lördag blev som väntat, mycket hektisk. Innebandyträning med Hubbe på morgonen. Killarna börjar bli bättre och bättre. Kul att se 6 åringar förstå innebandy.

Morsan var på besök för första gången på, hmm, 2 år. Succé blev det, kul att se henne på bra humör.

Innebandymatchen som jag spelade på eftermiddagen mot Tomtberga skulle vi fan ha vunnit. Sist vi mötte dom så torskade vi med typ 15-1 eller nåt. Matchen började med att vi hamnade i underläge med 0-2, detta trots bra spel från båda kedjor. Kontringsmål är helt klart deras styrka. Andra period känns helt ok och vi spelar riktigt bra. Kul att se lite backmål från Sunkan och Danne. 3 e period och känslorna kockar över hos motståndarna. Hårda ord och många utvisningar för dom. Vi har lite otur att efter en upphämtning till 5-6 släppa in slutmålet och torsk med 5-7. Kul att se alla kämpa. Helt otroligt att Robin kommer undan med sina crosschecks han gör. Det måste vara hans otroliga charm (HAHAHAHAH) eller nåt, som gör att han slipper.....

Söndag och korpen. Varför får vi alla tidiga matcher? 08.30 är fan tidigt efter lördagens drabbning. Inga avbytare heller, Frasse kom tillbaka till oss... Kul att få ett mål och en ass men tråkigt att vi torska denna match också. 6-2 blev det tror jag.

Suck och stön, dåligt självförtroende och hela den biten. Det är faktiskt med rätt tunga steg jag tog mig till Pokern för ännu en månadsturnering. Det börjar ju självklart bra med att Kicki snor halva stacken. Efter en ransakning och ett rätt aggresivt spel så kommer jag fan tillbaka och allt känns bra. Det måste varit det roligaste pokerbord jag någonsin suttit vid med Widde, Kicki, Lansman, Niklas, Rasmusson, Hasse, Petri och Kristofer. Tack för en rolig turnering, synd bara att jag gjorde ett dåligt call. Det går bättre nästa gång.

1 kommentar:

chagor sa...

hahah härligt poker vart det igår, synd det gick för mig som för dig =)) Kikki hamnade på 4:e plats efter hennes ED mot DD.