tisdag 29 januari 2008

Ny dag, nu blir man äldre.


Jaha, då blev man ännu äldre. Den här glädjen man kände när man var yngre och skulle fylla år, den måste verkligen försvunnit i och med att man i princip slutar få presenter. Jag kommer ihåg förväntningarna man hade när man gick och lade sig kvällen innan och man sov som på nålar. Man vaknade före alla och låg i sängen och väntade medans det skramlade i köket. Min syskon som inte ville gå upp så tidigt för att gratta brosan. Han fyller år även vid 10 och då är man inte lika trött.

När jag var ute och sprang i går så försökte jag komma ihåg så många födelsedagar tillbaka som möjligt. Jag kommer ihåg dagarna innan jag skulle fylla 5 tror jag. Vi var på leksaksaffären i Tyresö Centrum. Den låg på den tiden bredvid där Kinaresturangen ligger, i gamla zoo affärens lokaler. Mamma köpte en gul grävskopa som man kunde sitta på och gräva i sandlådan. Den skänkte mig många roliga timmar kommer jag ihåg.

Jag hoppas i alla fall att dagen blir bra och att alla andra som också fyller år idag får en fantastisk födelsedag.

Några som jag vet fyller år idag som ska ha ett extra grattis är:
Fredrik Lansman (Gammal chef)
Jessica Rustas (Gammal granne)
Jonas systerson Matteus
Tom Selleck (Skådis och ordförande i mustaschföreningen)
Oprah Winfrey (Soffpotatis)
Domenik Hasek (Halvtaskig hockeyspelare)
Ken Ring (Rappare från västerort?)