onsdag 21 januari 2009

Årskrönika del 2

Helt sjukt vad dåligt med bloggande det blivit! Kul är det att jag helt plötsligt kände lite sug. Måste visa er del 2 i årskrönikan för att sedan gå vidare i bloggandet.

Juli

Vi gick in i semestermånaden med förhoppning om lite värme. Vi närmade oss bröllopet med stormsteg och det började bli lite nervöst. Tyvärr har jag inga bilder från min svensexa men det kommer väl någon gång.


Sommarfest med jobbet. En Tacofrossa på båten Vindhem! Grymt kul.

Det enda fisket som ägde rum detta år blev med Mange och Kenneth ute på udden vid Tyresö Slott!

Augusti

Denna månad är en av dom bättre i mitt liv. Den 2:a Augusti gift jag mig. Kul? Helt sjukt roligt. Hur var vädret? Det ösregnade!




En trött Fru Näsman slappnar av i en Kingsize bed på Yazuragi.

September

Denna månad präglades av resor och födelsedagar. Båda barnen börjar bli stora då Hubert fyllde 7 år och Elin fyllde 5 år. Jag hann med att åka på en snabbvisit i Frankrike med Julien.


Oktober

Vi börjar känna av höstens tyngd och försöker hitta vägar att hålla humöret uppe. Något roligt som skedde? Egentligen inte. Följde med till Stallmästargården och lirade lite poker i Microsofts regi. Hur gick det? Jag åkte ut först som vanligt. NHL lagen Pittsburgh och Ottawa var på besök i Globen. Månaden avslutades med en kryssning med jobbet.





Måste ju också berätta att Moa "Glenna" Iggström kom till världen. Välkommen.

November

Vad gör man när höstmörkret kommer? Man umgås med vänner så ofta man kan och kollar på idol. Typ. Jobbar en massa och förbereder Julen. Vi hann även få lite snö och vad är inte bättre än att gå ut med barnen och bygga snölycktor och åka pulka! Tjohoooo





December

Årets festligaste månad. Vad gör alla i December? Förbereder sig inför Julen. Det är en enorm press från alla håll och kanter. Mycket på jobbet, mycket hemma och mycket överallt. Julfester, Nyårsfester. Fester hela tiden. Skönt att det blev en fin Jul hemma med barnen. Alla fick fina paket. Min present från min fru var en jättefin dunjacka. Jag fick även en grillvante och grillhanduk.





Nu (det är en månad sedan) så är året slut. Vad har vi att förvänta oss av 2009? Bara bra och roliga saker. Det kommer uppdateringar om vad som hänt under början av året. Håll ögonen öppna!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Jäklarns vilket rikt liv du har mannen! :o) Hoppas allt är bra på Krokanstigen! Ha det bäst!

Madde sa...

Tänkte väl.."inget roligt som hände i oktober". Va fasen hela världen väntade ju på "Glenn". :)
jag ser fram emot mer bloggande snart..saknar dina skriverier!
Kram Moa!