måndag 9 juni 2008

En penicelinspruta tack

Varje jävla år så kommer det som ett brev på posten, STREPTOKOCKER. I år kom det från min lilla dotter Elin. Var hemma och körde lite VAB (Vård av barn) och blev då smittad. Läkaren skrattade när han tittade i halsen. "Du har lite svårt att svälja va?" Halsmandlarna var som bowlingklot och febern lika hög som Kilemanjaro. Usch och fy. Torsdagen och Fredagen spenderades i lugn och ro. Fredagkväll så bjöd det in sig massa människor på grillning och allt var som vanligt förutom att man tog det lite lugnt. Lördag och massa saker att göra. Kände mig fortfarande sliten men kroppen började återhämta sig när jag hade min första dag som helt feberfri. Lördagkvällen spenderades med Rauge, Oscar, Bergholm och Rydberg. Först lite grillat (vad annars) och lite Guitar Hero och poker. Dom gick vid 22:00 så jag låg på soffan och kollade fotboll innan Ylva och Madde kom hem från Celine Dion.

Igår Söndag fick vi börja med att åka med Zeke till veterinären och skära lite i hans ena tass som blivit varfylld. Det gick bra och han får ta det lugnt några dagar. Blider kommer under dagen!

Inga kommentarer: