tisdag 18 mars 2008

Det gick bara inte.

Jag hade tänkt skriva massor igår. Om Melodifestivalen, om hur helgen har varit och hur livet ser ut i allmänhet men när jag kom ut vid 0600 igår morse så insåg jag att det verkligen skulle bli en LÅÅÅÅÅÅNG måndag. Grått och mulet, kallt och ruggigt. Tänk om man fått stanna kvar i sängen och mysa hela dagen. Ta en lugn frukost med Skogaholmslimpmackor och varm choklad. Nu blev det inte så utan nu blev det till jobbet. Via måndagskaos i trafiken. Väl på jobbet så insåg jag att den kampanj vi har på HD-Filmer skulle bli helt galen. Som många av er vet så hoppade Toshiba av samarbetet med HD vilket resulterade i att formatet numera anses som "Dött". Då startade vi en kampanj där vi (Webhallen alltså) tar 79 kr för samtliga titlar. Vilken köpstorm. Helt galet. Massor med film blev det i alla fall.

Denna vecka är det dags för påsk. Jag hoppas bara att vädret ska vända till vår igen. På torsdag är det som ni kanske alla vet, vårens första dag. Jag längtar efter vårens värme! Jag längtar efter att få gå i T-shirt! Jag längtar efter att få fira midsommar ute i Orhem hos Johan och Helena.

Mycket vill ha mer.

Dagens plus: Värmen man får av att komma till jobbet och träffa sina kollegor! Ni är fan grymma.

Dagens minus: Jag känner mig varm i själen och därför delar jag inte ut något minus.

Dagens citat (eller rättare sagt helgens): Scenariot är att vi tittar på Melodifestivalen och Elin, Valentina, Monica och Matte är och hälsar på. Dom ska börja sjunga och alla pratar i mun på varandra.

Monica (med ett leende) till Matte, "Håll käften!"
Matte skrattar och fortsätter prata. Låten spelas klart och det kommer mellansnack. När nästa låt drar igång så vänder sig min 6 åriga son Hubert till Matte och citerar Monica, "HÅLL KÄFTEN"

Inga kommentarer: