tisdag 1 juli 2008

Vad är det som händer i livet?

Äntligen är den tid på året som jag längtar efter resten av året. Allt man gör kullminerar just dessa dagar. Solen lyser, inte bara starkt utan också länge. Man träffar vänner och bekanta mycket oftare. Dricker kaffe eller en bira om man har tur. Det är helt plötsligt skönt att ge sig ut på en morgonpromenad i skogen bara för att få slappna av! Livet är just nu härligt.



Vad händer annars då?

Just nu är det jobb som gäller! 3 Veckor till innan man får lite längre semester. Jag hoppas verkligen att allt fungerar med jobbet så man kan koppla bort allt som har med datorer, TV apparater osv. Det har varit ett par lugna veckor med mycket egentid. Några riktigt bra konserter har det blivit, som ni kanske sett. Kiss, Bryan Adams, Dolly Parton och Jay Z. Jag hoppas att man hinner med Iron Maiden också. Det ska nog inte vara några problem!!!



Jobbmässigt så har vi haft det rätt lugnt fram tills nu. Kul att se att folk handlar trots att det är sommar. Tråkigt att många slutar! Tjulle och Pablo slutade nu under Juni. Inga konstigheter med det då skolan lockar. Lycka till!

Hur ser det ut hemmavid? Ylva var iväg på en kort resa till Helsingborg med barnen. Där fick hon möjlighet att se Martin "www.1259.com" Karlsson och Elinor "Lady Rownena" Westin spela teater på Fredriksdalsteatern med Eva Rydberg. Kul för Ylva att komma iväg då hon pratat om det under så lång tid. Själv var jag hemma och var med Zeke, vår hund ni vet! Vi sov länge, gick långa promenader och åt massa skräpmat. Precis som det ska vara när man är "Gräsänkling". Självklart så passade jag på att bygga om lite hemma när Ylva inte hade chansen att säga ifrån! Nytt staket blev det! Dock inte färdig ännu men så småningom så kommer det bli, jag lovar!




Imorgon är det en månad kvar till bröllopet!!!!!!!!!! Inte så långt tid. Jag känner mig inte direkt nervös. Nervös är nog inte rätt ord, jag tror mer rädd sätter fingret på känslan som befinner sig i mig just nu! Inte rädd för att gifta mig utan för att allt runt omkring oss ska skita sig. Elin the Wedding Planner befinner sig någonstans i Spanien och det gör mig lite oroad. Andreas "The Toastmaster" Ehrenreich var över igår och snackade lite och det gjorde mig lite lugnare i själen. Jag tror han har koll på bitarna. Nu gäller det bara att hålla sig undan och gömma sig under sista tiden! LYCKA TILL

Inga kommentarer: