fredag 13 februari 2009

Vi grabbar, som är föräldrar...


Kommer ni ihåg när Mamman till era barn var i slutet av graviditeten. Var magen stor? Ylvas mage var sjukt stor efter ca 1 månad. Jag ville inte att hon skulle berätta för någon att hon var med barn. Min Mamma skulle vara den som skulle få informationen först. Det tog ett tag innan jag vågade berätta (ja, jag är en fegis), och det började verkligen synas direkt att hon var gravid. Undrar hur det är när man ska få åttlingar?

När jag ser bilden på Nadya Suleman så blir jag lite rädd. Inte för att jag tycker det ser konstigt ut eller så men just att veta han hon har 8!!! barn i magen. Hur mycket orkar man röra sig sista tiden på graviditeten? Åkte hon permobil? En sak som gör mig ännu mer rädd är att hon är ensamstående och har dessutom 6!!! barn sedan tidigare. Har hon råd att försörja sig? Nope, inte en chans. För att citera artikeln jag läste om detta
För att kunna försörja alla barnen ber Nadya Suleman nu omvärlden om hjälp. Hon har startat en egen hemsida där besökarna kan donera pengar.


Jag tror inte att livet som 14 barnsmamma kommer att vara så jäkla lätt. Tänk er all statistik som finns. Ni vet "... var tionde drabbas av..." Eller " Att han blev massmördare är en chans på 14".

Jag kan bara säga LYCKA TILL

Inga kommentarer: